BG|BRG Villach St.Martin | IBC
1007
page-template-default,page,page-id-1007,page-parent,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-6.3.0,vc_responsive
 

IBC

  • After many weeks of rehearsing,finally it was time for 1A and 1B to take to the stage for the annual bilingual classes English Christmas performance.The school hall was full at around 18:30 on December 12th as parents,teachers,IBCA board members and our headmaster all waited in anticipation for the show to begin....

  • Das zweite Jahr in Folge fand am Donnerstag, 30.11., in sehr feierlichem Rahmen, die Zertfikatsverleihung in der Aula der Schule statt. Alle SchĂŒler: innen, die ein Sprachdiplom in Französisch (DELF), Italienisch (PLIDA) und Englisch (Cambridge Advanced Certificate) gemacht haben, wurden hier ausgezeichnet. Eltern und Angehörige der Geehrten waren am Abend zu dieser Veranstaltung eingeladen. Zu den EhrengĂ€sten dieses Jahr zĂ€hlten die ehemalige Direktorin OStR. Mag.a Roswitha Errath und aus dem Bundesministerium fĂŒr Bildung und Forschung, Frau MinRin OStRin Mag.a Ingrid Tanzmeister....

  • After a two year break due to Covid restrictions, the bilingual classes Christmas stage performance has returned. On 12th December the pupils of 1A and 1B entertained their parents, the headmistress and members of the IBCA board with a one hour long Christmas show. The programme included two plays.The first one, called Christmas Letters, was set in a classroom and was all about a Christmas assignment.The second play was a simplified version of the Charles Dickens classic A Christmas Carol .The pupils, who had been rehearsing since October, were able to showcase their newly learnt English skills....

  • Having read a detailed description of the mummification process in ancient Egypt, we decided to try it out for ourselves....

  • Wie bringt man in einem Schuljahr, das von Distanz und Digitalunterricht geprĂ€gt ist, alle bilingualen SchĂŒler*innen im Rahmen des Möglichen zusammen? Gemeinsame Proben, BĂŒhnenauffĂŒhrungen, Publikum in der Aula – forget it. Wie kann es gelingen, das Digitale positiv zu nutzen, um Menschen wieder einander nĂ€herzubringen, damit sie wieder mehr miteinander kommunizieren? Vom Digitalen zum Analogen, von der Distanz in die NĂ€he – soweit die Idee....